Pedagogika
Zajęcia ukierunkowane są na wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach, stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych oraz na pokonanie trudności, przy równoczesnym wzmacnianiu pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości.
W zależności od potrzeb dziecka zajęcia obejmują:
Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej | ||
Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej | ||
Stymulowanie percepcji słuchowej | ||
Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi | ||
Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego | ||
Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni | ||
Wzbogacanie wiedzy i zasobu słownictwa | ||
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć | ||
Budowanie poczucia własnej wartości | ||
Rozwijanie empatii i umiejętności współpracy |
Terapia pedagogiczna kierowana jest do:
dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się | ||
dzieci z problemami z koncentracją uwagi | ||
dzieci z opóźnieniem psychoruchowym | ||
dzieci ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera | ||
dzieci z niepełnosprawnością intelektualną |