Nasz zespół
IRENA STĘPIEŃ

Dyrektor Niepublicznej Poradni Pedagogicznej w Małogoszczu, założyciel i właściciel Centrum Diagnozy i Terapii Dziecka LOGO-SI, logopeda, terapeuta metody krakowskiej, terapeuta dysleksji, terapeuta karmienia, trener i coach w organizacji medycznej.
Absolwentka Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego w Kielcach o kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z Terapią Pedagogiczną.
Absolwentka Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach o kierunku Dysleksja – profilaktyka, diagnoza, terapia.
Absolwentka Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach o kierunku Logopedia.
Nauczyciel dyplomowany z 15 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz z 7 letnim stażem jako logopeda w Przedszkolu Publicznym w Małogoszczu.
Szkolenia i kursy

Uczestniczka wielu szkoleń i kursów w dziedzinie logopedii min.:
Cykl szkoleń Metody Krakowskiej organizowanych przez Centrum Metody Krakowskiej:
- Terapia neurobiologiczna dla początkujących
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
- Dziecko zagrożone dysleksją z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie rozwoju
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (do 3-ego roku życia)
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera
- Alalia (SLI opóźniony rozwój mowy)
- Metody wywoływania głosek.
Certyfikat ukończenia kursu: Kinosjotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej.
Kinesjotaping ma bardzo szerokie zastosowanie u osób dorosłych z upośledzeniem mięśni twarzoczaszki spowodowanym udarem, wylewem a także stanami zapalnymi ww. mięśni.
Zaświadczenie ukończenia szkolenia zorganizowanego przez Polski Związek Logopedów, o tematyce:
Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami artykulacji i połykania.
Certyfikat o ukończeniu szkolenia:
Tytuł Orły Medycyny 2020
NATALIA HABIK- TATAROWSKA

Doktor nauk o zdrowiu, pedagog specjalny, fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej. Wykładowca akademicki w Collegium Medicum Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
W swoim dorobku zawodowym posiada 60 publikacji naukowych w krajowych oraz zagranicznych czasopismach dotyczących procesu diagnostycznego oraz postępowania terapeutycznego u dzieci z zaburzeniami rozwoju. Zdobyta wiedza w praktyce umożliwiła napisanie kilkunastu rozdziałów w monografiach naukowych.
Natalia stale pogłębia swoja wiedzę i dzieli się nią z innymi prowadząc zajęcia ze studentami oraz uczestnicząc w licznych konferencjach naukowych. Posiada pełne kwalifikacje do diagnozy i terapii osób z zaburzeniami regulacji procesów sensorycznych. Prowadzi terapię indywidualną oraz grupową. Zajmuje się również diagnozą i terapią pedagogiczną.
Odbyła szereg kursów oraz szkoleń kwalifikacyjnych m.in. z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. W pracy zawodowej wykorzystuje elementy terapii behawioralnej w oparciu o zachowania werbalne. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z deficytami OUN, niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu. Na co dzień pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, dziećmi z trudnymi zachowaniami, niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną.
Szkolenia i kursy
- Kinesiology Taping
- Terapia tkanek głębokich
- Warsztaty Terapia manualna wg. Briana Mulligana w leczeniu dysfunkcji kręgosłupa
- Warsztaty Trening Mini-Motion w leczeniu dysfunkcji odcinka szyjnego kręgosłupa
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- I i II stopień Integracji Sensorycznej
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Objawy zaburzeń sensorycznych: wzrok, słuch i dotyk
- Przetrwałe odruchy neurologiczne- czy mogą negatywnie wpłynąć na rozwój dziecka
- Ruch-rozwój- nauka, czyli wpływ integracji sensorycznej i aktywności ruchowej na uczenie się
- Prowadzenie zajęć w nurcie pedagogiki Montessori
- Wieloczynnikowa analiza ruchu- praktyczne zastosowanie analizy kinematycznej, kinetycznej, elektromiograficznej
- Diagnostyka i terapia skolioz idiopatycznych
- Trudne zachowania osób z autyzmem- model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie; szkolenie specjalistyczne w Fundacji Synapsis
- Zachowania werbalne, Wczesna Interwencja Behawioralna, Fundacja Scolaris
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno- motorycznym; szkolenie specjalistyczne w Fundacji In Corpore
- Terapia Ręki- wspomaganie pisania i czynności motorycznych
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
- Pediatria- Rozwój i diagnoza oraz pielęgnacja i wsparcie rozwoju ruchowego dziecka do 1 roku życia
- Nauczanie Precyzyjne- czyli nie ma znaczenia czego uczymy, ważne jest tylko to, czego nauczyliśmy, Fundacja Scolaris
- Terapia Behawioralna ukończony w Polskim Stowarzyszeniu Terapii Behawioralnej w Krakowie
- Analiza składu ciała z wykorzystaniem urządzenia Tanita 780 MA
- Diagnostyka i terapia szyjnego odcinka kręgosłupa z wykorzystaniem BTE MCU
- Kurs Diagnostyka i terapia z wykorzystaniem platformy Biodex Balance SD
ANNA CECOT

Jestem psychologiem z wieloletnim stażem w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w tym także po kryzysach psychicznych. Jednym z najcenniejszych doświadczeń, które w sposób znaczący wpłynęło na ukształtowanie mojego życia, podejścia do ludzi i rozwoju była praca z dziećmi i młodzieżą w Malawi w Afryce, gdzie przez rok pracowałam.
W przeciągu lat pracy prowadziłam zajęcia dla dzieci przedszkolnych, współpracując z Fundacją Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa. Wspierałam także rodziny dzieci przewlekle i terminalnie chorych, pracując w „Krakowskim Hospicjum dla Dzieci im. Ks. J. Tischnera”. Prowadziłam zajęcia indywidualne oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży zwiększające umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji, poczucie własnej wartości oraz umiejętności społeczne, poznawcze oraz samo – regulacji. Mam kilkuletnie doświadczenie pracy z osobami dorosłymi po kryzysach psychicznych. Jestem także członkiem Interdyscyplinarnego Zespołu ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Jej pasją jest także prowadzenie treningów i szkoleń dlatego aby powiększyć swoje umiejętności podjęła kurs trenerski. Przeprowadziła wiele psychoedukacyjnych spotkań dla rodziców. Bardzo bliskie jest jej pogłębianie i praktykowanie uważności w podejściu do siebie oraz pacjentów. Ukończyła Studium Psychologii Praktycznej z modułami diagnozy psychologicznej, Mindfulness, Genogramy oraz Time Perspective Therapy.
Jest także nauczycielem kontraktowym. Obecnie jest zatrudniona w szkole średniej z Klasami Mistrzostwa Sportowego gdzie pracuje z młodzieżą i pomaga w spełnieniu marzeń o odniesieniu sukcesu i w sporcie i w życiu. Bezustannie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kompetencje i wzbogacając swój warsztat o nowe kwalifikacje.
Szkolenia i kursy

- Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży.
- Studium Psychologia Praktyczna- Mindfulness- Genogramy-Time Perspective Therapy.
- Racjonalna Terapia Zachowania, I stopień kursu.
- Kurs trenerski I stopnia ITFF.
- Oddech i ciało, a regulacja emocji.
- Anoreksja i bulimia – jak sobie z nią radzić?
- Zachowania ryzykowne wśród dzieci i młodzieży – samobójstwa.
- Świat wirtualny dzieci i młodzieży – zagrożenia.
- Systemowa aktywizacja rodzin.
- Trening umiejętności społecznych I oraz II stopnia
SYLWIA PRZYBYSZ

Logopeda, filolog polski, teraputa Integracji Sensorycznej stale podnoszący swoje kwalifikacje zawodowe, o czym świadczą ukończone liczne kursy i szkolenia.
Doświadczenie zawodowe zbierała w trakcie wielu praktyk oraz wolontariatu w Ośrodku Wczesnej Interwencji. Aktualnie współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w Kielcach, gdzie realizuje zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju.
Cały czas zgłębia wiedzę dotyczącą szeroko pojętej logopedii oraz zaburzeń rozwojowych.
Dzięki indywidualnemu podejściu do terapii oraz wrodzonym cechom osobowościowym z niebywałą łatwością nawiązuje kontakt z każdym pacjentem, co bardzo usprawnia przebieg terapii.
Szkolenia i kursy

- Dysleksja rozwojowa w świetle najnowszych badań
- Podstawy karmienia terapeutycznego
- Rozpoznanie i terapia dziecka z autyzmem
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Symultaniczna – sekwencyjna nauka czytania
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
- Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie
- Zaburzenia języka i komunikacji u Małego Dziecka (autyzm dziecięcy, Zespół Aspergera, afazja dziecięca, opóźniony rozwój mowy) - diagnoza różnicowa okiem logopedy klinicznego
- Terapia Ręki I° i II°
- Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa
- Niedosłuch w pigułce
- Terapeuta karmienia z pasją
- Terapeuta orofacjalny z pasją
GABRIELA CHRUST

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na specjalności psychologia kliniczna.
Swoje doświadczenie zdobyła podczas praktyk w przedszkolu, urzędzie pracy, domu pomocy społecznej. Następnie kontynuowała rozwój zawodowy podczas pracy w domu dziecka oraz w przedszkolu, gdzie prowadziła konsultacje dla rodziców, obserwacje psychologiczne, zajęcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, nadpobudliwością psychoruchową, ze spektrum autyzmu, zaburzeniami nastroju oraz zaburzeniami lękowymi. Prowadziła także zajęcia grupowe na temat samooceny, emocji, stresu, umiejętności pracy w grupie oraz rozbudzające ciekawość poznawczą. Obecnie pracuje jako psycholog szkolny.
Szkolenia i kursy
- Szkolenie związane z opieką nad dzieckiem objętym pieczą zastępczą „Mamo daj mi szansę”
- Webinar „Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat”
- „W pułapce nałogowych zachowań” – kompendium wiedzy o uzależnieniach behawioralnych
- Kurs na wychowawcę wypoczynku
- Szkolenie “Trening Umiejętności Społecznych”
- Webinar „TUS dla nastolatków”
- Webinar „7 sposobów na zmniejszenie negatywnych skutków pandemii dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży”
- Szkolenie „Profilaktyka problemowa uzależnień. Zanim pójdę donikąd”
- Szkolenie „Budowanie samoświadomości emocjonalnej i odporności psychicznej ucznia”
- Szkolenie „Przemoc w sieci - przeciwdziałanie cyberprzemocy i budowanie odporności psychicznej ucznia”.
PATRYCJA MAZUR

Logopeda oraz pedagog specjalny. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Swoją wiedzę zdobywała i nieustannie poszerza również podczas specjalistycznych szkoleń i kursów. Doświadczenie zdobyte podczas praktyk i stażu w poradniach specjalistycznych, przedszkolach, szkołach, oddziałach szpitalnych i innych placówkach zaowocowało dużym doświadczeniem terapeutycznym i diagnostycznym, które aktualnie pozwala na prowadzenie skutecznej i efektywnej terapii.
Pracowała głównie w przedszkolach, specjalizując się w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opóźnionym rozwojem mowy i autyzmem.
Szkolenia i kursy

- Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedycznaprowadząca: dr hab. Prof. UŚ Danuta Pluta-Wojciechowska
- Terapia ręki – wspomaganie pisania i umiejętności motorycznychprowadząca: mgr Hanna Szyszkowska
- Co robić gdy małe dziecko nie mówiprowadząca: dr Iwona Michalak-Widera
- Praca z dzieckiem z wadą słuchu i zaburzeniami przetwarzania słuchowegoPoradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku
- Makaton – szkolenie podstawoweprowadząca: dr Bogusława B. Kaczmarek
- Wprowadzenie do technik regulacji ślinieniaprowadząca: mgr Ewa Wojewoda
- Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmuprowadząca: mgr Renata Bronisz
- Terapia dziecka z wadą słuchuprowadząca: mgr Renata Bronisz
- Frenotomia – terapia pacjenta przed i po zabieguprowadząca: mgr Beata Białas
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytaniaprowadząca: dr hab. prof. UP Sławka Orłowska-Popek
- Terapia Neurobiologiczna dla początkującyhprowadząca: prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)prowadzący: dr hab. prof. UP Sławka Orłowska-Popek
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – zasady ćwiczeń wspierającyh budowanie systemu językowegoprowadząca: dr hab. prof. UP Marta Korendo
- Trening Umiejętności SpołecznychKonsorcjum Naukowo-Edukacyjne w Kielcach
IWONA LECHOWICZ

Terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki.
Absolwentka Studiów Magisterskich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku Resocjalizacja i profilaktyka społeczna oraz Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Brzegu z zakresu Integracja Sensoryczna, jak również Edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała podczas praktyk i wolontariatów w przedszkolu, szkole, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach leczenia uzależnień, ośrodku diagnostyczno - konsultacyjnym. Od ponad 5 lat wzbogaca swoje umiejętności zawodowe, pogłębia wiedzę oraz doskonali kwalifikacje z zakresu pracy z dziećmi pracując, jako nauczyciel kontraktowy, jak również terapeuta integracji sensorycznej w przedszkolu integracyjnym.
W swojej pracy kieruje się sentencją Konfucjusza "Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem ".
Szkolenia i kursy
- Masaż Shantala
- Zmysłoterapia- rozwój sensoryczny
- Wielozmysłowa stymulacja dziecka- multisensoryczne zajęcia
- Terapia ręki- diagnoza oraz techniki terapeutyczne wspomagające prawidłowy rozwój motoryki małej u dzieci
- Motoryka Duża- w gimnastyce korekcyjnej, zabawach animacyjnych i na dworze
- Rozwój Motoryki Małej- elementy terapii ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
- Nauka czytania metodą sylabową
- Opiekun w żłobku i klubie dziecięcym
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz prowadzona przez prof. zw. dr hab Martę Bogdanowicz
- Modele skutecznej komunikacji w pracy nauczyciela. Asertywność w praktyce przedszkolnej
- Podstawy Arterapii
- Biblio i Bajkoterapia
- Bajka w Bajkoterapii
WERONIKA PIECZABA

Logopeda, pedagog.
Jest absolwentką studiów licencjackich na kierunku Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z arteterapią na Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach, a także studiów magisterskich z Logopedii na Staropolskiej Szkole Wyższej w Kielcach.
Dodatkowo ukończone studia podyplomowe z zakresu Edukacji i Rewalidacji osób z autyzmem Aspergerem i innymi całościowymi zaburzeniami oraz pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Doświadczenie zawodowe zbiera pracując min. w Specjalnej Szkole Podstawowej w Kielcach.
Celem jej pracy jest radość na twarzy dziecka oraz jego prawidłowy rozwój.
Szkolenia i kursy
- "Autyzm – potrafię rozpoznać”
- "Jak budować u dzieci system wartości?”
- "Ruch i zabawa w pracy z dziećmi”
- Kurs I stopnia NUMICON "Terapia, zabawa oraz nauka czyli rozwijanie myślenia matematycznego klockami NUMICON”
- Kurs II stopnia NUMICON " Kształtowanie pojęć matematycznych klockami NUMICON”
- "Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania” metodą krakowską
- "Trening Umiejętności społecznych’’ TUS
- Metoda Strukturalna - diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu.
AGNIESZKA DYKSIŃSKA

Nauczyciel języka polskiego, logopeda.
Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, kierunek filologia polska oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Długosza w Częstochowie (studia podyplomowe), kierunek logopedia.
Nauczyciel dyplomowany, od 22 lat uczy języka polskiego, od 11 prowadzi zajęcia logopedyczne z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, od 2006 roku jest czynnym egzaminatorem OKE w Łodzi. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej, dzięki któremu łatwo nawiązuje kontakt z dziećmi, potrafi sprostać ich oczekiwaniom oraz dołożyć wszelkich starań, aby prowadzone przez nią zajęcia przyniosły oczekiwany efekt.
Szkolenia i kursy

- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Kinezjologia edukacyjna – gimnastyka mózgu wg Paula Denisona – I i II stopień
- Jak rozpoznać zaburzenia rozwojowe u dzieci?
- Uczyć i zrozumieć dziecko z Zespołem Aspergera
- Problemy wychowawcze – praca z uczniami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
- Dyslektyk czy leń? Diagnoza i pomoc.
- Logopedia w pracy nauczyciela
- Jak rozwijać kreatywność, samodzielność i pomysłowość u dzieci w wieku wczesnoszkolnym?
- Jak zachęcać uczniów do czytania?
MAGDALENA KIEŁBUS

Psycholog, nauczyciel w szkołach podstawowych, certyfikowany trener TUS (Treningu Umiejętności Społecznych), doradca życia rodzinnego, terapeuta. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie, studiów podyplomowych w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów, szkoleń Fundacji Pomoc Autyzm z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, absolwentka szkoleń organizowanych przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie promocji i realizacji w szkołach programów profilaktycznych z zakresu ochrony dzieci przed krzywdzeniem oraz bezpieczeństwa w Sieci. Wraz ze współpracownikami przyłączyła się do szkolnej inicjatywy profilaktycznej, stworzonej przez Instytut Profilaktyki Zintegrowanej, mającej na celu poprawę kondycji psychicznej uczniów i zapobieganie problemom mogącym wynikać z jej pogorszenia (w tym m.in. przemocy, korzystaniu z substancji psychoaktywnych, uzależnieniom behawioralnym).
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje na certyfikowanych kursach i szkoleniach z zakresu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz skutecznych metod w terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jej zawodową misją jest towarzyszenie ludziom na każdym etapie rozwoju, wzmacnianie więzi międzyludzkich, kształtowanie postaw prospołecznych, pomoc w realizacji celów jej podopiecznych oraz wspieranie w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych. Priorytetem jest dla niej zapewnianie każdej osobie przestrzeni do samodzielnego odkrywania i rozwijania własnych zasobów do zmierzania się z trudnościami. Ceni sobie współpracę zespołową, w tym konsultacje z rodzicami lub opiekunami, w zakresie opracowywania rzetelnej, holistycznej diagnozy funkcjonowania dziecka oraz wyznaczania wspólnego kierunku terapii.
W Centrum Diagnozy i Terapii Dziecka LOGO - SI Irena Stępień prowadzi zajęcia z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, konsultacje psychologiczne, terapię psychologiczną dzieci i młodzieży i zajęcia TUS.
W planach są kolejne projekty profilaktyczno-terapeutyczne.
Prywatnie - szczęśliwa Żona, Mama trojga Dzieci, będących dla niej największą inspiracją do rozwoju.
KLAUDIA KUTERASIŃSKA

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk w Przedszkolach i Szkołach Podstawowych, a także w Centrum Diagnozy i Terapii Dziecka LOGO-SI Irena Stępień.
Nieustannie poszerza swoją wiedzę odbywając szkolenia, kursy i webinary.
Jej celem zawodowym jest nieustanne szkolenie się i podnoszenie swoich kwalifikacji.
W planach ma kolejne kursy i szkolenia aby poszerzać swoją widzę i umiejętności.
Szkolenia i kursy
• Centrum Metody Krakowskiej: "Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania";
• ,,Połykanie i pozycja spoczynkowa języka";
• ,,Niedosłuch;
• Wszystko co powienien wiedzieć logopeda";
• Trening Umiejętności Społecznych;
• Zabawy i ćwiczenia dla dzieci i młodzieży;